Spoluřešitelé: Ing. Jan Huml, Ing., Dr. sc. agr., Dr. sc. habil. Miroslava Bavorová, Ing. Iveta Bošková, Ph.D., Ing. Ilona Mrhálková
Odpovědný pracovník: Ing. Iveta Bošková, Ph.D.
Věcný obsah úkolu
Věcný obsah úkolu navazuje na TÚ 66/4126 – „Kupní chování spotřebitele – segmentace trhu a vnímaná kvalita potravin“ a na TÚ 41/4126 – “Vliv kvalitativních charakteristik u vybraných potravin na kupní chování spotřebitele a jeho ochotu zaplatit“. Kupní chování spotřebitele souvisí s nabídkou potravin na trhu. Obecně platí, že současný spotřebitel se stále více zajímá o kvalitativní parametry nabízených potravin, ze kterých můžeme jmenovat, původ, certifikace kvality, složení, výživové hodnoty, ale také fyzickou dostupnost. Rovněž se v hledáčku zájmu spotřebitelů objevují i otázky o způsobu výroby a jejich dopadu na životní prostředí potažmo na udržitelný způsob výroby vstupní suroviny, na vlastní zpracování, distribuci, ale také například na recyklaci obalů a, sice zatím v omezené míře, další možné využití nespotřebovaných potravin. V souvislosti se strategiemi EU se očekává zvýšení nabídky potravin z udržitelné produkce a zvýšení jejich spotřeby. Cílem výzkumu je poodhalit vztah nabídky a spotřeby potravin z udržitelné produkce v prostředí českého trhu. Výzkum bude proveden ve dvou základních rovinách.
- Zjištění názorů konečných spotřebitelů na relevantní kvalitativní parametry marketingového mixu (produkt, distribuce cena, propagace) vybraných potravin vyráběných postupy, které jsou v souladu s podmínkami trvale udržitelného rozvoje.
- Zjištění názorů vybraných představitelů obchodu na potraviny splňující podmínky trvale udržitelného rozvoje.
Struktura a termíny výstupů
Termíny kontrolní:
4/2021 – metodika výzkumu
9/2021 – rozpracovaná analýza získaných dat
Termíny výstupů:
12/2021 – podrobná zpráva o výsledcích šetření