Přejít k hlavnímu obsahu

Spotřebitelské preference při nákupu masa a masných výrobků v ČR – místo nákupu

Náglová, Z., Špička, J.

Článek se týká preferencí spotřebitelů při nákupu masa a masných výrobků. Zaměřuje se na změny v místě nákupu v posledních třech letech a na charakteristiku spotřebitelů tohoto sortimentu. Uvedeny jsou výsledky reprezentativního dotazníkového šetření zahrnujícího 1 044 respondentů. Byly identifikovány přesuny v místě nákupu u některých sortimentních skupin masa, které se liší i podle charakteristik spotřebitele. Jedná se především o spotřebitele vepřového a hovězího masa, kteří v současné době více poptávají maso balené či z pultového prodeje a to na úkor řeznictví. Žádná změna nebyla nalezena u spotřebitelů drůbežího masa, to je stále nejvíce nakupováno jako balené v širokosortimentních prodejnách. Odlišnosti v místě nákupu byly nalezeny i podle pohlaví spotřebitele a především ve vztahu k věku. S přibývajícím věkem dochází naopak k nárůstu nákupu masa v řeznictví.

Náglová, Z., Špička, J.
Maso, 2016, Volume 27, Nr. 7, p. 8-14, ISSN 1210-4086