Článek se zaměřuje na komodifikaci a marketizaci českých venkovských oblastí a konsekvence, které tyto procesy mají na regionální identity. Prostřednictvím případové studie místní akční skupiny (MAS) sledujeme konstrukci venkoskosti a způsoby, jakými je venkovskost používána jako nástroj identity a vnášena na trh. Studie je vedena konstruktivistickým přístupem sociologie venkova, která zdůrazňuje mnohoznačnost významů připisovaných jednotlivými zúčastněnými stranami. Studie upozorňuje na politiku identity vytvořenou programy pro rozvoj venkova a důsledky, které mají pro definování regionálních hranic a za používání pojmu "venkovskosti". Komodifikace a kulturní ekonomika vytváří prostor, kde je možno na trh vnést přírodní a kulturní dědictví. Zřízení certifikované značky regionálních produktů je důležitým nástrojem kulturní ekonomiky. Ve studii jsou sledovány dvě vrstvy identit, přičemž tvrdíme, že napětí mezi vrstvami marketizovaných identit a identit kvazipřirozených odráží napětí mezi odborným i laickým diskurzem venkovskosti.
Delín, M., Pospěch, P.
Sociologický časopis / Czech Sociological Review 52 (2), p. 209-236. Online ISSN 2336-128X.