Odpovědný řešitel: Ing. Jiří Čerkasov
Spoluřešitelé: Ing. Jan Huml, Ing., Dr. sc. agr., Dr. sc. habil. Miroslava Bavorová, Ing. Iveta Bošková, Ph.D., Ing. Ilona Mrhálková
Odpovědný pracovník: Ing. Iveta Bošková, Ph.D.
Věcný obsah úkolu
Věcný obsah úkolu navazuje na TÚ 66/4126 – „Kupní chování spotřebitele – segmentace trhu a vnímaná kvalita potravin“ a na TÚ 41/4126 – “Vliv kvalitativních charakteristik u vybraných potravin na kupní chování spotřebitele a jeho ochotu zaplatit“. Kupní chování spotřebitele souvisí s nabídkou potravin na trhu. Obecně platí, že současný spotřebitel se stále více zajímá o kvalitativní parametry nabízených potravin, ze kterých můžeme jmenovat, původ, certifikace kvality, složení, výživové hodnoty, ale také fyzickou dostupnost. Rovněž se v hledáčku zájmu spotřebitelů objevují i otázky o způsobu výroby a jejich dopadu na životní prostředí potažmo na udržitelný způsob výroby vstupní suroviny, na vlastní zpracování, distribuci, ale také například na recyklaci obalů a, sice zatím v omezené míře, další možné využití nespotřebovaných potravin. V souvislosti se strategiemi EU se očekává zvýšení nabídky potravin z udržitelné produkce a zvýšení jejich spotřeby. Cílem výzkumu je poodhalit vztah nabídky a spotřeby potravin z udržitelné produkce v prostředí českého trhu. Výzkum bude proveden ve dvou základních rovinách.
1. Zjištění názorů konečných spotřebitelů na relevantní kvalitativní parametry marketingového mixu (produkt, distribuce cena, propagace) vybraných potravin vyráběných postupy, které jsou v souladu s podmínkami trvale udržitelného rozvoje.
2. Zjištění názorů vybraných představitelů obchodu na potraviny splňující podmínky trvale udržitelného rozvoje.
Struktura a termíny výstupů
Termíny kontrolní:
4/2021 – metodika výzkumu
9/2021 – rozpracovaná analýza získaných dat
Termíny výstupů:
12/2021 – podrobná zpráva o výsledcích šetření